Kenapa Gemuks Nana ?



Okey okey , statement di atas bertanyakan tentang soalan kenapa gemuks nana ? nana gemuk ke ? nana chubby ke ? ke nana nie memang OBESITI ? HAHA ! actually , gemuks nana uw kan kan kan , aku dapat nama uw sebab aku nie memang obesity . hee . percaya ta ? ee ! serius la . aku ta tipuuuu . aku citer benda betul nie , FAKTA ! aku memang obesity kalau kalau kalaaauuuu emmm emmm . kalau aku niiiee , cehhhh ! da ter gagaga gap lak , da cam man bengap dalam antologi dirgahayu bahasaku tuh la pulax . uppps ! terlebeyh sudah . haha . da da da . sambung citer balik , lari topic lak itew nie kan ? adoyai ! jangan marah dong ! jangan jangan jangan ! jangan cepat marah , nanti cepat tuaa ! curik lirik laguu aznil sebentar , hee . hmmm . aku nie memang obesity aw . tu pon kan kalaulah aku nie kuat makan . persoalannya sekarang , korang ase aku nie kuat makan ta ? hee . marilah kita renungkan sejenak perkara tersebut .
Inilah antara sifat aku bila pasal makan makan nie .
1      1. Aku nie memang kuat makan .  kalau aku tension . semua benda ake bedal . setiap kali 1 jam je aku lapa . pe lagi ? makanlah . do I care aku will jadi gemuk ke ta ? huh . sorry lah BI saya terabuhh . saya ta pandayyy BI la .
2.      2.  Aku nie selalu lapar , tapi aku jenis malas na makan . kadang kadang sampayyy da sakit pon aku wat derk je . sebab aku memang malas . penatlah mengunyah .  kalau kena paksa baru aku makan . ee ! gedik kan aku ?na kena ada orang pujuk segala bagi uw . wahhh ! tiba tiba baru sedar , aku nie gedik juga rupanya kan ?
3.      3. Aku nie kadang kadang selera aku tade langsung . confirm confirm lah aku ta makan satu hari suntuk . ataupun aku akan makan seciputttt nasi je . cehhh ! aku bohong . tade la . seciputtt . alaaa . aku amek nasi separuh dalam pinggan . tapi aku makan separuh je nasi yang dalam pinggan uw . em paham ta ? ta paham ? hmmm . paham paham jela sendiri .
4.       4. Aku nie jenis kuat majuk . aku kalau majuk ngan ibu aku ke ayah aku ke , adik beradik aku ke , aku mesti suka kurung diri dalam bilik sorang sorang dengar mp3 and aku tot tit tot tit with him lah . . kalau da kurung diri dalam bilik , confirm confirmlah aku ta makan langsung .

Gerammm jela bila time aku cakap
“ weyh ! aku nie da gemuk lah “
Budak laki mesti akap balik
“ lakk ? aku nie tengok nie cikeding je . gemuk pe nya “
Huh ! geram lagi bila aku akap
“ yay yay ! aku da tinggi ciket la “
Budak nie mesti akap balik
“ yeke ? aku tengok kaw nie came je . ta membesar pon . pendek je . makan calcium banyak banyak ea ? “
Pehhh ! panas je aty . aku bako kaw kunk ! cehh . ta ta . aku baik . ta wat keje jahat uw aw .
Detail detail berkaitan dengan aku :
Nama : Diyana Binti Mohd Halid
Umur : 16 tahun lagi beberapa bulan g cukup la umo aku 17 tahun .
Hari lahir : 6 Oktober
Warna kesukaan : banyakkkk ! pink arde , hijau arde , hitam arde , putih arde , coklat arde ( pehhh ! ammmaa ! ) haha .
Makanan kegemaran : nasi ayam , ayam gooorenggg ! em . betul betul betul .
Minuman kegemaran : watermelon juice , ice blended chocolate , cool block ( key , aku ta ety eja . ta twu betul ke ta .)
Berat badan : malu laaa ! kita gemuk . ne nye . bila tah na naek ta twu la . 39 KG .
Tinggi : waduhhh ! 149 cm . tinggi kan . mceh mceh .

Da da da . tu jee . hee . aku da  tired nie . da banyak aku bebel pangjang lebar nie . korang na bace pon mesti penattt . k dadaaa ! < tata titi tutu >  saaaayaaangggg korang semua . mmmuahhh mmmuahhhh !